Haksen, geleneksel hale gelen yılın ilk eylemini 1 Ocak 2019 günü saat 13 de Kızılay’da yaptı.
Haksen üyelerinin katıldığı eyleme vatandaşlar da yoğun ilgi gösterdi.
Haksen Genel Başkanı Ayhan Çivi, yılın ilk basın açıklamasını yaptıktan sonra ;
memur ve emeklilerin yoksulluk sınırının altında bir ücretle geçinmek zorunda kaldıklarını, maaşlarının banka hesabına yattıktan kısa bir süre sonra cüzdanların boşaldığını belirterek, boş cüzdanlarını yaktılar
Haksen Genel Başkanı Ayhan Çivi açıklamasında şunları söyledi:
Acısı ve tatlısıyla, sevinciyle ve hüznüyle 2018 yılını uğurladık. 2019 yılının ülkemize, milletimize, tüm çalışanlara ve emeklilere sağlık, huzur, barış ve bereket getirmesini diliyorum.
2019 YILINDA MEMUR VE EMEKLİLERE YÜZDE 26 MAAŞ ARTIŞI İSTİYORUZ
Döviz kurlarında yaşanan ani artışlar ve ekonomideki dalgalanma nedeniyle 2018 yıl çalışanlar ve emekliler açısından zor bir yıl olmuştur. 11 aylık enflasyonun yüzde 20,79 olduğu göz önüne alındığında memur ve emeklilerine 2018 yılı için yapılan yüzde 4+3,5 zam komik olmanın da ötesinde tam bir fiyasko olmuştur.
2018 yılında memur ve emeklilerine verilen maaş artışları enflasyonun altında can vermiştir. İlk 6 ay için yapılan maaş artışı Nisan ayında, ikinci altı aylık maaş artışı da Eylül ayında enflasyonun gerisinde kalmıştır.
Memur ve emeklilerin enflasyon farkı bu aylardan itibaren ödenmiş olsaydı memurların cebine 2018 yılında 770-1500 TL arasında para girmiş olacaktı.
Memur ve emeklilerin bugüne kadar meydana uğradığı kayıpların telafisi için 2019 yılında memur ve emekli maaşlarına yüzde 26 artış yapılmalıdır.
Bu nedenle, memur ve emekli maaş artışlarının yılda bir defa yapılmasını ve enflasyon farkının oluştuğu ayda maaşlara ilave edilmesini istiyoruz.
MEMURLARIN SENDİKA İŞLEMLERİ E-DEVLET SİSTEMİ ÜZERİNDEN YAPILMALIDIR
4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu uyarınca halen kamu görevlilerinin sendika üyelik ve istifa işlemleri ıslak imzalı formlarla yapılarak kamu kurumlarının işleme koymasından sonra resmiyet kazanmaktadır. Bu durum sendikal özgürlükler açısından pek çok sorunlara neden olmaktadır. Kamu kurumlarının yöneticileri yetkilerini kullanarak üyelik işlemlerine ve istifa işlemlerine müdahil olabilmekte, memurların üzerinde baskı yaratmaktadır.
Halen, işçi sendikalarının tüm işlemleri e-Devlet sistemi üzerinde yapılmaktadır. Aynı şekilde memurların sendikal işlemlerinin e-Devlet üzerinden yapılmasının hiçbir ek maliyeti bulunmamaktadır.
ÇALIŞANLARIN GELİR VERGİSİ ORANLARI DÜŞÜRMELİDİR
Kamu çalışanlarının maaşlarından yapılan gelir vergisi oranlarının yüksekliği ve vergi matrahı dilimlerinin düşük tutulması nedeniyle yapılan maaş artışları tam olarak yansımamaktadır. Yılın ikinci altı ayı için verilen maaş artışı gelir vergisi ile geri alınmaktadır. Bu nedenle, gelir vergisi oranlarının düşürülerek, vergi matrahı dilimlerinin artırılması halinde yapılan artışlar tam olara maaşlara yansımış olacaktır.
SÖZLEŞMELİ PERSONELİN KADROYA GEÇİRİLMESİ
657 sayılı Yasanın 4/C maddesine göre çalışırken 4/B statüsüne geçişi yapılan personel dâhil olmak üzere tüm sözleşmeli personelin tahsil ve mesleki becerilerine uygun unvanlarda kadro verilmelidir.
EK ÖDEMELER EMEKLİ AYLIĞINA DÂHİL EDİLMELİDİR
Kamu görevlilerinin büyük bir çoğunluğunu ilgilendiren en önemli konulardan birisi de maaşlara ek olarak yapılan ödemelerin emekli maaşının hesaplanmasında dikkate alınmamasıdır. Bu nedenle, kamu görevlilerinin fiilen çalışırken almakta oldukları ücret ile emekli maaşları arasında çok ciddi fark oluşmaktadır. Emekli aylıklarındaki ciddi düşüş nedeniyle emeklilik hakkını elde eden kamu çalışanları aile sorumluluklarını yerine getirebilmek için çalışmaya devam etmek zorunda kalmaktadır. Buna rağmen emekli olmak zorunda kalanlar ise bir başka iş aramak zorunda kalmaktadır.
Emekli olmaları halinde halen almakta oldukları ücretin; Mühendis yüzde 61’ini, Şube Müdürü yüzde 55’ini, Öğretmen yüzde 54’ünü, Sağlık Memuru yüzde 50’sini, Gelir Uzmanı yüzde 42’sini, Polis Memuru yüzde 40’ını Emekli aylığı olarak alacaktır.
KAMU ÇALIŞANLARININ EK GÖSTERGE SORUNU ÇÖZÜLMELİDİR
Kamu personelinin emekli olduktan sonra da aile sorumluluklarını hakkıyla yerine getirebilmesi için emekli aylığının ve emekli ikramiyesinin hesaplanmasında kullanılan ek gösterge düzenlemesinin belirli hizmet sınıfları yerine tüm kamu personelinin ek göstergelerinin yükseltilmesini kapsayacak şekilde yapılması daha adil bir düzenleme olacaktır.
ÇALIŞMA ŞARTLARI UYARINCA BAZI KAMU PERSONELİNE YIPRANMA PAYI VERİLMELİDİR
Normal mesai düzenlemesi dışında nöbet usulüne göre Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Koruma ve Güvenlik Görevlisi, Bekçi olarak görev yapan personel, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı bünyesinde görev yapan Arama ve Kurtarma personeline, PTT Genel Müdürlüğünde Posta Dağıtıcısı olarak çalışan personele, Adalet hizmetlerinde çalışan personele, Türkiye İstatistik Kurumunda alanda Anketör olarak görev yapan personele yaptıkları işin ağırlığı dikkate alınarak yıpranma payı verilmesi.
AİLE YARDIMININ EMEKLİLERE DE VERİLMELİDİR
Eşi çalışmayan kamu çalışanlarına çalışma süreleri boyunca ödenen aile ve çocuk yardımı, emekli olmaları halinde kesilmektedir. Bu durum emekliliğin cazip hale getirilmesinin önünde büyük bir engel oluşturmaktadır. Emeklilere de aile yardımı ödenmesi ile hem emekli maaşlarında iyileştirme sağlanacak hem de emeklilik teşvik edilmiş olacaktır.
YARDIMCI HİZMETLİ PERSONELİN GENEL İDARİ HİZMETLİ KADROLARA ATANMALIDIR
YARGIDA GÖREV YAPAN MÜBAŞİRLERİN GENEL İDARİ HİZMETLER SINIFINA ALINMALIDIR
ÜNİVERSİTELERDE GÖREV YAPAN İDARİ PERSONELE NAKİL HAKKI VERİLMELİDİR
MEMURLARA ÜCRETSİZ ULAŞIM, YEMEK VE KREŞ HİZMETİ VERİLMESİNİ İSTİYORUZ
MEMURLARIN “YEŞİL PASAPORT” ŞARTLARININ YENİDEN DÜZENLENMELİDİR
MALİYE BAKANLIĞINDA KURUM İÇİ UZMANLIK SINAVI AÇILMASI
UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVI KALDIRILMALIDIR
TÜM KAMU ÇALIŞANLARINA BAYRAM İKRAMİYESİ VERİLMELİDİR
MEMURLARA İZİNLER İŞ GÜNÜ HESABINA GÖRE VERİLMELİDİR